Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Lipnie

ul. Powstańców Wielkopolskich 68, 64-111 Lipno

 

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Lipnie

Zespół Szkolno - Przedszkolny w Lipnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Lipnie.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo.

Wyłączenia

  • filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
  • pliki wytworzone przez inne podmioty niż Zespół Szkolno - Przedszkolny w Lipnie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych;
  • treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dorota Grochowa.
  • E-mail: dora26-80@tlen.pl
  • Telefon: 697701704

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Lipnie
  • Adres: Zespół Szkolno - Przedszkolny, ul. Powstańców Wlkp. 68, 64-111 Lipno
  • E-mail: sp_lipno@splipno.pl
  • Telefon: 655340259

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

H3 Zespół Szkolno - Przedszkolny,  ul. Powstańców Wlkp. 68, 64-111 Lipno

Do budynku prowadzi 7 wejść oznaczonych A1 A2 B1 B2 C1 D1 D2 wejście do przedszkola. Do wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia A1 B1 C1 znajdują się podjazdy do wózków inwalidzkich.  Dla osób na wózkach dostępne są tylko korytarze i pomieszczenia na parterze. Do pomieszczeń na piętrze prowadzą schody niedostosowane dla osób niepełnosprawnych (poręcz jednostronna, brak pasów antypoślizgowych, brak nosków). W budynku nie ma windy. Na parterze budynku znajdują się toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. W sekretariacie szkoły jest podgląd monitoringu obejmujący wejście do budynku D, korytarze budynku C i D oraz teren wokół tych budynków, placu zabaw. W trakcie przygotowań jest wyznaczenie miejsca parkingowego dla niepełnosprawnych.

H3 Zespół Szkolno - Przedszkolny, ul. Powstańców Wlkp. 46, 64-111 Lipno

Do budynku prowadzą 2 wejścia. Żadne z nich nie jest dostosowane do osób niepełnosprawnych. Do wejść prowadzą schody. Dla osób na wózkach dostępne są tylko korytarze i pomieszczenia na parterze. Do pomieszczeń na piętrze prowadzą schody niedostosowane dla osób niepełnosprawnych (poręcz jednostronna, brak pasów antypoślizgowych, brak nosków). W budynku nie ma windy. Brak toalet dostosowanych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. W trakcie przygotowań jest wyznaczenie miejsca parkingowego dla niepełnosprawnych.

H3 Zespół Szkolno - Przedszkolny, Radomicko 2, 64 - 111 Lipno

Do budynku prowadzą 2 wejścia. Żadne z nich nie jest dostosowane do osób niepełnosprawnych. Do wejść prowadzą schody. Dla osób na wózkach dostępne są tylko korytarze i pomieszczenia na parterze. Do pomieszczeń na piętrze prowadzą schody niedostosowane dla osób niepełnosprawnych (poręcz jednostronna, brak pasów antypoślizgowych, brak nosków). W budynku nie ma windy. Brak toalet dostosowanych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.

 

 

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 1081
Utworzono dnia: 26.03.2021

Historia publikacji

  • 25.04.2022 09:23, Administrator
    Dodanie załącznika: Procedury wprowadzania stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP
  • 25.04.2022 08:02, Administrator
    Dodanie dokumentu: Procedury wprowadzania stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP
  • 30.03.2021 10:44, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności

Raport o dostępności

Procedury wprowadzania stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP

 
 
TERRORYZM – STOPNIE ALARMOWE
 
 
Procedury wprowadzania stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP 
 
PAMIĘTAJ: ZAGROŻENIA TERRORYSTYCZNE MOGĄ WYSTĄPIĆ Z WIELU KIERUNKÓW, A ICH ŹRÓDŁA MOGĄ BYĆ RÓŻNE.
 
W przypadku zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym albo w przypadku wystąpienia takiego zdarzenia można wprowadzić jeden z czterech stopni alarmowych: 
 
1. pierwszy stopień alarmowy (stopień ALFA); 
2. drugi stopień alarmowy (stopień BRAVO); 
3. trzeci stopień alarmowy (stopień CHARLIE); 
4. czwarty stopień alarmowy (stopień DELTA). 
 
Aktualny obowiązujący stopień: CHARLIE
 
W przypadku zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym dotyczącego systemów teleinformatycznych organów administracji publicznej lub systemów teleinformatycznych wchodzących w skład infrastruktury krytycznej albo w przypadku wystąpienia takiego zdarzenia można wprowadzić jeden z czterech stopni alarmowych CRP: 
 
1. pierwszy stopień alarmowy CRP (stopień ALFA-CRP); 
2. drugi stopień alarmowy CRP (stopień BRAVO-CRP); 
3. trzeci stopień alarmowy CRP (stopień CHARLIE-CRP); 
4. czwarty stopień alarmowy CRP (stopień DELTA-CRP). 
 
Wszystkie organy administracji publicznej i służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo powinny być w stanie wprowadzić i utrzymywać przedsięwzięcia stanu alarmowego na czas nieograniczony. 
 
Utrzymywanie wyższych stopni przez dłuższy czas może spowodować utrudnienia i będzie miało wpływ na funkcjonowanie służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa. 
 
Szkoła przygotowana jest do wprowadzenia stopni alarmowych i wykonywać będzie zadania zgodnie z opracowaną dokumentacją, która określa procedury realizacji przedsięwzięć w ramach poszczególnych stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP, w tym moduły zadaniowe dla każdego stopnia zawierające w szczególności wykaz zadań do wykonania. Są to działania porządkowo-ochronne w celu zapewnienia sprawności przepływu informacji oraz minimalizacji skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym w szkole. 
 
Rodziców/uczniów/pracowników prosimy o dostosowanie się i respektowanie wdrożonych pewnych ograniczeń i trudności w związku z wprowadzeniem stopni alarmowych. 
 
Jednocześnie prosimy o zgłaszanie wszelkich niepokojących sygnałów mogących świadczyć o zagrożeniu atakiem terrorystycznym. Sygnały o grożącym niebezpieczeństwie są mało dostrzegalne – jednak zwracanie uwagi na to, co 
się dzieje w najbliższym otoczeniu pozwala na odpowiednio wczesne wykrycie zagrożenia i skuteczną jego neutralizację. 
W swoim bezpośrednim otoczeniu należy w szczególności zwracać uwagę na: 
 
osoby, które przez dłuższy czas obserwują, fotografują lub filmują obiekty, które mogą stać się celem zamachu (np. dworce kolejowe, obiekty sportowe, szkoły, urzędy, centra handlowe, targowiska, miejsca kultu religijnego); 
częste spotkania nietypowo zachowujących się osób organizowane w wynajętych mieszkaniach; 
nagłą zmianę sposobu zachowania się i stylu życia sąsiadów, w szczególności wypowiedzi, które mogą świadczyć o przyjęciu przez nich radykalnych poglądów; 
nietypowe zachowania kolegów z pracy, np. nieuzasadnione próby dotarcia do planów biurowca czy wynoszenie dokumentów lub materiałów, które mogą być wykorzystane w działaniach terrorystów. 
 
Jeśli widzisz lub słyszysz coś niepokojącego – powiadom Policję!  
Od twojej czujności może zależeć bezpieczeństwo twoje i twoich bliskich! 
 
 
PIERWSZY 
STOPIEŃ 
ZAGROŻENIA  
                              ALFA 
                          ALFA-CRP 
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP) Można wprowadzić w przypadku uzyskania informacji o możliwości wystąpienia zdarzenia o charakterze terrorystycznym, którego rodzaj i zakres jest trudny do przewidzenia  
 
Wyższy albo niższy stopień alarmowy może być wprowadzony z pominięciem stopni pośrednich. Stopnie alarmowe oraz stopnie alarmowe CRP* mogą być wprowadzane razem lub łącznie. W przypadku wprowadzenia różnych stopni alarmowych i różnych stopni alarmowych CRP należy wykonać zadania przewidziane dla stopnia wyższego. 
 
 
Stopnie alarmowe lub 
stopnie alarmowe CRP wprowadza, 
POZIOM 
NISKI
 
DRUGI 
STOPIEŃ 
ZAGROŻENIA                            BRAVO 
                         BRAVO-CRP 
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP) Można wprowadzić w przypadku zaistnienia zwiększonego i przewidywalnego zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym, jednak konkretny cel ataku nie został zidentyfikowany. 
 
POZIOM 
UMIARKOWANY
 
  Po wprowadzeniu drugiego stopnia alarmowego należy wykonać  wszystkie zadania wymienione dla pierwszego stopnia alarmowego.
TRZECI 
STOPIEŃ 
ZAGROŻENIA 
   
                        CHARLIE 
                     CHARLIE-CRP 
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP) 
Można wprowadzić w przypadku wystąpienia
POZIOM WYSOKI zdarzenia potwierdzającego prawdopodobny cel ataku o charakterze terrorystycznym lub uzyskania wiarygodnych i potwierdzonych informacji o planowanym zdarzeniu o charakterze terrorystycznym  na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. zmienia i odwołuje, w drodze zarządzenia, w zależności od rodzaju zagrożenia zdarzeniem o charakterze terrorystycznym, Prezes Rady Ministrów. 
  Po wprowadzeniu trzeciego stopnia alarmowego należy wykonać wszystkie zadania wymienione dla pierwszego i drugiego stopnia alarmowego
CZWARTY
STOPIEŃ 
ZAGROŻENIA                            DELTA 
                    DELTA-CRP 
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP) Można wprowadzić w przypadku wystąpienia zdarzenia o charakterze terrorystycznym lub gdy uzyskane informacje wskazują na zaawansowaną fazę przygotowań do zdarzenia o charakterze terrorystycznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
POZIOM 
BARDZO 
WYSOKI
  Po wprowadzeniu czwartego stopnia alarmowego należy wykonać wszystkie zadania wymienione dla pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia alarmowego  
 
 
PODSTAWA  PRAWNA 
 
Ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych 
 
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 lipca 2016 r. w sprawie zakresu przedsięwzięć wykonywanych w  poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP 
 
Zarządzenie Nr 18 Prezesa Rady Ministrów z dnia 2 marca 2016 r. w sprawie wykazu przedsięwzięć i procedur  systemu zarządzania kryzysowego